Plan działań w ramach realizacji programu: „ Aktywna tablica”
DZIAŁANIA | ODPOWIEDZIALNI | CEL |
Przekazanie Radzie Pedagogicznej informacji na temat realizacji programu „Aktywna tablica”
Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych. | DYREKTOR | Zapoznanie RP z zasadami uczestnictwa w programie i korzyściami płynącymi z jego realizacji. Koordynowanie działań w zakresie stosowania TIK w szkole.Wspieranie dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK. |
Stworzenie zakładki na stronie internetowej szkoły. | Nauczyciel informatyki i szkolny e-koordynator. | Zakładka „Aktywna tablica”. Umieszczenie na stronie szkoły planu działań „Aktywna tablica’’. |
Szkolenie wybranych nauczycieli dotyczące obsługi zakupionych pomocy i narzędzi do terapii. | Firmy zewnętrzne. Szkolenia on-line. | Instalacja, uruchomienie oraz zintegrowanie zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii z infrastrukturą. Przeszkolenie nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi sprzętu i oprogramowania, uwzględniające konieczność stosowania TIK w prowadzeniu w szczególności zajęć specjalistycznych, rewalidacyjnych i terapii |
Udostępnianie scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK. | Zainteresowani nauczyciele, szkolny e-koordynator. | Zakładka Baza dobrych praktyk |
Wykorzystanie TIK w pracy z uczniami.
| Nauczyciele | Prowadzenie zajęć edukacyjnych i specjalistycznych z wykorzystaniem TIK |
Podsumowanie działań w ramach programu „Aktywna tablica”. Opracowanie na potrzeby organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie. | Szkolny e-koordynator, nauczyciele
Dyrektor | Wyciągnięcie wniosków – korzyści. Przedstawienie sprawozdania Radzie Pedagogicznej. |
W roku szkolnym 2021/2022 Szkoła Podstawowa SOSW przystąpiła do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli na lata 2021-2024 – „ Aktywna Tablica”
W związku z pozytywnym rozpatrzeniem wniosku szkoła w ramach programu otrzymała wsparcie finansowe w formie dotacji rządowej w wysokości 80% w kwocie 35000 zł i z budżetu organu prowadzącego w kwocie 8750 zł.
W ramach realizacji programu zakupiono pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii w postaci:
- Zestaw EEG Biofeedback ProComp2 z HEG – Biofeedback wraz z zestawem laptop i monitor do EEG Biofeedback.
- Narzędzia do terapii dla uczniów posługujących się wspomagającymi metodami komunikacji: Mówik – 2 sztuki wraz z tabletami w etui – 2 sztuki i programem Mówik Print.
- Pakiet pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania i koncentracji uwagi: „EduSensus zestaw medyczny LOGOPEDIA PRO – pakiet GOLD” wraz z mikrofonem i tabletem oraz „Przetwarzanie słuchowe” – pakiet pomocy 1 wraz z tabletami – 2sztuki.
- Pomoc dydaktyczna „ Wspomaganie rozwoju PRO wraz z tabletem dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Celem zastosowania wyżej wymienionych pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii jest przede wszystkim wspomaganie i stymulacja wielozmysłowego rozwoju, a w szczególności:
- kształtowanie i usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych i poznawczych;
- terapia większości zaburzeń mowy i języka;
- umożliwienie komunikacji z otoczeniem za pomocą alternatywnych metod porozumiewania się.
Natomiast zastosowanie EEG Biofeedback zwiększa efektywność pracy mózgu oraz usprawnia funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego.