Umiejętność mówienia odgrywa pierwszorzędną rolę w przystosowaniu jednostki do życia. Wszelkie zaburzenia mowy i wady wymowy mogą być przyczyną wielu niepowodzeń. Aby do nich nie dopuścić konieczna jest terapia logopedyczna. Polega ona na stymulowaniu rozwoju dziecka w taki sposób, by potrafiło porozumiewać się z otoczeniem w sposób jak najbardziej zrozumiały.
Na zajęciach terapii logopedycznej:
- kształcimy i doskonalimy umiejętność wypowiadania się
- rozwijamy i doskonalimy artykulację
- stymulujemy opóźniony rozwój mowy
- usprawniamy motorykę narządów mowy
- wyrabiamy i utrwalamy właściwy tor oddechowy
- niwelujemy dysfunkcje fizjologiczne (korygujemy sposób połykania, oddychania)
- nauczamy prawidłowego gryzienia i żucia
- rozwijamy percepcję słuchową
Podstawą zakwalifikowania ucznia na terapię logopedyczną jest zalecenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej oraz przeprowadzana przez logopedę na początku roku szkolnego diagnoza logopedyczna. Następnie dla każdego dziecka opracowany zostaje indywidualny program terapeutyczny.
Zajęcia w naszej szkole prowadzone są w formie zabawy, z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych i różnorodnych metod terapeutycznych. Metody te, pomoce i środki zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
Terapię logopedyczną w naszej szkole prowadzą: Bożena Błażejewska i Elżbieta Zakrzewska.